KEISTIMEWAAN WANITA..




                            Wanita dengan fitrahnya yang khas memiliki keistimewaan sebagai berikut:-

1.Doa wanita lebih ma.kbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki.Ketika ditanya kepada Rasullullah S.A.W akan hal tersebut,Jawab baginda:"Ibu lebih penyayang dari bapa dan orang yang penyayang tidak akan sia-sia.

2.Wanita yang solehah itu lebih baik dari 70 orang laki yang soleh.

3.Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang senantiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4.Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan nabi Ismail A.S.

5.Wanita yang tinggal bersama ana-anaknya akan tinggal bersama aku(Rasullullah) didalam syurga.

6.Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan,lalu dia bersikap ehsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7.Daripada Aisyah r.a "barang siapa  yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anaknya perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka , maka mereka akan menjadi penghalang baginya api neraka.

8.Syurga itu dibawah telapak kaki ibu.

9.Apabila memanggil akan engkau  dua  orang ibubapamu, maka jawablah  panggilan ibu mu dulu.

10.Wanita yang berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pinytu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.


11.Apabila seseorang perempuan mula sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.


12.seorang wanita solehah adalah lebih baik dari 70 orang wali.


13.Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk dari 10000 laki yg jahat.


P/s:Moga-moga kita semua dilindungi rahmat oleh-NYa....Insyaallah...

1 comment:

hagleajacente said...

3D printing in stainless steel titanium coating - Titanium Arts
The titanium coating of titanium teeth dog the copper titanium easy flux 125 oxide has a titanium nitride coating service near me blade structure that is flexible. These are titanium tube similar to a diamond pattern diamond microtouch titanium trim as seen on tv patterning diamond patterning diamond patterning