Meluah Perasaan?


Jatuh cinta adalah suatu perasaan yang indah sekali. Apa tidaknya, kita menganggap jatuh cinta adalah satu anugerah atau bonus yang datang pada waktu yang tidak kita sangka. Kejutan, harapan dan kenikmatan yang dialami membuatkan kita tersenyum seorang diri.


dunia lelaki


Bagi kaum wanita, adalah tidak mudah untuk jatuh cinta kepada seseorang, lebih-lebih lagi jika sebelum ini anda pernah dikecewakan. Ada yang sudah jemu dengan kaum lelaki, ada yang sanggup menutup pintu hatinya pada insan lain.
Tetapi..
Bila hati itu sudah dibuka oleh seseorang yang sungguh istimewa dan anda menganggap si dia adalah ONLY ONE..
Maka, sudah tiba masanya untuk anda meluahkan perasaan anda terhadapnya.
Namun, langit tidak sentiasa cerah dan pertanyaan hati ini tidak semestinya akan terjawab. Anda mengambil langkah berani untuk mengeluarkan isi hati anda terhadapnya dengan harapan cinta anda dibalas.
Tetapi, si dia mula berubah dan menjauhkan diri daripada anda. Apakah sebabnya?
1. Si Dia Tidak “Available” Dari Segi Emosional
Sesetengah lelaki hanya ingin mempunyai teman wanita dan ingin mengalami perasaan “merasai kereta baru”.  Mereka tidak ada niat untuk mencari pasangan serius (untuk masa hadapan dan selamanya).
Apabila anda memberitahu hasrat anda, si dia mula PANIK.
Lelaki yang tidak “available” dari segi emosional ini biasanya tidak sanggup untuk meninggalkan rutin kehidupannya yang bebas selama ini dan sanggup untuk melakukan apa sahaja untuk terus berada di dalam ZON SELESA.
2. Si Dia Sedang Memikirkan Masa Depannya Dengan Anda!
Betul – ada kemungkinan!
Setelah beberapa lama mengenali anda, si dia mula melihat gambaran besar dan halatuju hubungan ini.
Si dia mula memikirkan kehidupan sosial, kewangan dan komitmennya terhadap anda jika ingin betul-betul serius terhadap anda.
Ini memakan masa dan kebiasannya akan menyebabkan si dia mengasingkan diri untuk menilai pelbagai kriteria sebelum serius kepada anda.
Dan di sinilah kaum wanita sering melakukan KESALAHAN.
Anda menganggap hubungan ini bermasalah dan menghabiskan waktu anda untuk memperbaiki perkara yang tidak sepatutnya dibaiki. Tiada kerosakan pun yang berlaku di sini. Anda ingin menyelesaikan masalah yang tidak wujud.
Akhirnya, si dia letih dengan tohmahan yang dilemparkan kepadanya dan mula melihat hubungan ini dari perspektif yang berbeza. Si dia merasakan sudah tidak sesuai dan serasi bersama anda lantas berhajat untuk meninggalkan anda.
Tragedi Bermula!
Begitulah 2 sebab mengapa lelaki meninggalkan anda setelah anda meluahkan perasaan anda kepadanya. Ada banyak lagi kemungkinan lain, tetapi 2 sebab di atas adalah yang biasa sekali berlaku.
Kita tidak pernah diajar bagaimana untuk mengatasi masalah sebegini di sekolah. Apabila terjadinya masalah sebegini, anda kelu dan tidak tahu untuk membuat keputusan. Silap haribulan, hubungan yang sepatutnya berjaya diselamatkan hancur lebur begitu sahaja disebabkan salah cara.

Jika anda tahu dan ingin berkongsi sebab lain mengapa lelaki meninggalkan wanita setelah wanita tersebut meluahkan isi hatinya, sila kongsi di ruangan komen untuk pengisian bersama.

Putus Cinta dan Cara Penyelesaian Putus Cinta!

Cinta memang manis & indah bila diakhiri dengan ikatan yang sah. Bagaimana pula dengan cinta yang putus di tengah jalan. Tentu perit untuk menghadapinya.. Apatah lagi putus cinta yang bekerja di satu pejabat. Mungkin dengan panduan berikut sedikit sebanyak dapat mengurangkan perasaan gundah gulana, kepedihan & rasa kecewa yang dialami.


putus cinta

1. Berdamai dengan diri sendiri. Manjakan diri anda seperti mandi sauna, urut aromaterapi dan sebagainya. Jangan ragu-ragu bersikap egois, menangislah sepuasnya jika itu yang iinginkan. Usah pedulikan komen-komen daripada orang lain.
2. Hindari daripada membuat keputusan-keputusan besar kerana keadaan anda masih dalam kedukaan dan tentunya masih lagi dipengaruhi emosi.
3. Berbicara dengan orang-orang yang anda percayai. Daripada mereka, anda akan mendapatkan kata-kata bijak yang boleh menghiburkan hati.
4. Keluarlah dengan kawan-kawan lama yang dapat membuat anda tersenyum, bahkan tertawa lebar.
5. Perbaiki penampilan diri dengan demikian akan akan lebih mempercayai diri.
6. Jangan melarikan diri dengan orang lain. Orang yang baru putus cinta cenderung ingin cepat-cepat punya kekasih baru untuk menepis kesendirian. Kesilapan besar kerana ‘pelarian’ tersebut bukanlah akan menyembuhkan tapi akan menimbulkan masalah baru.
7. Bermesralah dengan binatang kesayangan seperti kucing, arnab dan sebagainya. Sedikit sebanyak ianya akan dapat melupakan kepedihan.
8. Menulis surat. Jika anda membenci bekas kekasih. Tulislah semua kebencian anda di sehelai kertas, lalu bakar. Hal ini hanya untuk menyalurkan emosi anda.
9. Jangan ragu untuk memberi ‘komplimen’ diri sendiri. Misalnya jika anda suka bunga, belilah beberapa kuntum bunga & letakkan di mana anda suka. Ganti beberapa hari kemudian dengan bunga lain.
10. Makan tepat pada waktunya. Jangan menjadi kuat makan (emotional eater) kerana berat badan anda akan naik dengan cepat tapi jangan pula hilang selera makan kerana anda akan jadi tidak bermaya. Makanlah dengan tepat dan sihat.
11. Bersukan. Latihan fizikal selain membuat tubuh sihat dan meningkatkan stamina tapi juga terbukti dapat memperbaiki ‘mood’.
12. Lakukan hobi yang anda sukai seperti membaca, menonton tv, berkebun dan sebagainya.
13. Jangan ‘trauma’ oleh cinta. Jatuh cinta tidak datang hanya sekali dalam hidup. Percayalah pada keajaiban cinta.
Di Petik Daripada: Majalah Aneka Tips
doa putus cinta
Tambahan:-
Anggaplah putus cinta itu adalah satu ‘persinggahan’ dalam kehidupan.
 Berfikiran positif untuk menanganinya. Mungkin dia bukanlah yang terbaik untuk diri anda. Sesuatu yang terjadi ada kebaikan di sebaliknya.
Sebagai seorang Islam, kepada-NYA kita mengadu apa yang tersirat di hati kita. Telah tersurat dia bukan jodoh anda, mohonlah kepada Tuhan agar anda dapat melupakannya. Putus cinta bukan pengakhirnya kehidupan anda, hidup mesti diteruskan.

Ketika Cinta Mula Di Kecewakan

Hidup ini selalu berputar, tak selamanya kita berada dibawah dengan semua kepedihan dan tak selamanya kita berada diatas dengan segala kesenangan. Allah Maha Adil.. Hanya Dia yang tahu mana yang terbaik untuk hamba-Nya..

“Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak.”
~ (Al-Baqarah 216)

Sahabatku, ada perih disudut hati, ketika engkau cerita tentang segala yang kau alami.. Setelah sekian lama kau bertahan. Setelah sekian lama kau memendam luka.
Setelah sekian lama kau rendam nestapa, rupanya Allah izinkan juga engkau tempuhi jalan itu. Aku percaya, itu suatu “keputusan terakhir” yang terbaik untukmu..


Sahabatku, ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan. Ada orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan..
Tetapi ada saatnya dimana kita harus berhenti mencintai seseorang bukan kerana orang itu berhenti mencintai kita, melainkan kerana kita sendiri menyedari bahawa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya..

* Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kebahagiaan kita sangat bergantung pada orang itu.
* Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita merasa dia itu kacak, cantik, teristimewa dibandingkan dengan yang lain.
* Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita takut tidak dapat menemui yang seperti dia lagi.
* Kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika begitu banyak saat-saat indah bersamanya, sentiasa terbayang di benak kita.
* Kita tidak ingin melepaskan seseorang itu ketika hati kita sering berkata, “Aku sangat mencintainya..”

Ingatlah..
Melepaskan bukanlah berakhirnya melainkan awal dari suatu kehidupan baru..
* Kita harus melepaskan seseorang kerana kebahagiaan kita tidak tergantung padanya.
* Kita harus melepaskan seseorang kerana kita menyedari yang kacak,yang cantik, yang istimewa belum tentu yang terbaik buat kita.
* Kita harus melepaskan seseorang kerana kita tahu jika Allah mengambil sesuatu, Dia telah siap memberi yang lebih baik.
* Kita harus melepaskan seseorang ketika saat-saat indah hanyalah tinggal masa lalu.
* Kita harus melepaskan seseorang kerana kepala kita berkata “tidak ada lagi  yang dapat dipertahankan”.
* Kegagalan tidak bererti kita tidak mencapai apa-apa, namun kita telah memahami sesuatu! Segala sesuatu ada waktunya, ada saat mempertahankan, ada saat melepaskan…!

“Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?
Dan Kami telah menghilangkan daripadamu bebanmu?
Yang memberatkan punggungmu?

Dan Kami tinggikan bagimu sebutan (nama) mu,
Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan..

Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan),
Kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain,
Dan hanya kepada Rabbmulah hendaknya kamu berharap.”

~ (QS.94:1-8)

“Kadang-kala Allah mempertemukan kita dengan orang yang tidak tepat sebelum mempertemukan kita dengan orang yang tepat supaya kita bersyukur akan kurniaNYA dan belajar daripadanya..”

Menjadi Isteri..




“Hai anakku, kini engkau kan keluar dari sarang di mana engkau dibesarkan. Engkau akan berpindah ke sebuah rumah dan hamparan yang belum engkau kenal dan berkawan pula dengan orang yang belum engkau kenali. Itulah suamimu.”
Jadilah engkau tanah bagai suamimu (taati perintahnya) dan ia akan menjadi langit bagimu (tempat bernaung). Jadilah engkau sebagai lantai supaya ia dapat menjadi tiangnya. Jangan engkau bebani dia dengan pelbagai kesukaran karena itu akan memungkinkan ia meninggalkanmu.
Janganlah engkau terlampau menjauhinya, agar ia tidak melupaimu. Sekiranya dia menjauhimu, maka jauhilah dia dengan baik. Peliharalah suamimu itu dengan baik. Jagalah mata, hidung dan anggotanya yang lain.
Janganlah kiranya suamimu itu akan mencium sesuatu darimu melainkan yang harum. Jangan pula dia mendengar sesuatu darimu melainkan yang enak dan janganlah dia melihatkan melainkan yang indah sahaja pada dirimu.
Kalau wanita ingin menjadi isteri yang baik, dipihak lelaki juga berhasrat memiliki wanita yang begitu. Mereka (para suami ) ingin benar punya isteri yang menyambut kepulangan dari tempat kerja dengan wajah yang manis dan ceria, senyum menawan, pakaian yang bersih dan wangi dan rumahtangga pula berada dalam keadaan bersih kemas dan terurus. Bila mata sedap memandang, tenang dan damailah hati suami.
Bukan itu saja suami juga bercita-cita memiliki seorang isteri yang boleh menjadi penghibur dirinya, boleh berkongsi masalah dengannya, faham apa yang disenangi, tahu mengambil hati suaminya disamping boleh memberi layanan-layanan yang menyenangkan dan mengembirakan suami. Itulah wanita idaman setiap lelaki.
Pendek kata bagaimana lelaki akan dilayani oleh bidadari di syurga kelak begitu jugalah keinginan lelaki berhajatkan layanan dari seorang isteri seorang bidadari rumahtangga. Oleh sebab itu dikatakan rumahtangga yang bahagia itu ialah syurga tentulah ada bidadarinya. Siapa lagi kalau bukan isteri yang solehah yang layak menyandang gelaran bidadari dunia.
Isteri yang solehah akan berusaha memberi wajah jernih pada rumahtangga. Kasih sayang yang lahir adalah hasil dari masing-masing hendak mencari keridhaan Allah, bukannya dorongan nafsu semata- mata. Masing-masing suami isteri meletakkan Allah dan akhirat yang lebih besar dan utama.
Isteri yang solehah tidak terasa hina menjadi pelayan suami, malah sebaliknya rasa bangga dan bahagia kalau boleh melakukan tugas-tugas itu dengan baik dan sempurna. Gembira kerana yakin dengan janji Allah sebagaimana yang disabdakan oleh Rasulullah s.a.w yang bermaksud:
“Apabila seorang perempuan mencuci pakaian suaminya, maka Allah mencatat baginya seribu kebaikan dan mengampuni dua ribu kesalahan dosanya, bahkan segala sesuatu yang disinari oleh matahari memohon ampun baginya serta Allah mengangkat seribu darjat baginya.”
“Wahai Fatimah, setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membina tujuh parit antara dirinya dengan api neraka. Jarak antara parit itu ialah sejauh bumi dangan langit.”
“Wahai Fatimah, setiap wanita yang berair matanya ketika memotong bawang untuk menyediakan makanan keluarganya, Allah akan mencatat untuknya pemberian sebanyak yang diberi kepada mereka yang menangis kerana takutkan Allah.”
Siapa yang tidak mahu kemuliaan ini hanya dengan melakukan tugas yang ringan? Seorang isteri yang solehah akan sentiasa mencari-cari jalan untuk menyenangkan hati suami dan menutupi ruang-ruang untuk menyusahkan dan mencurigakan suami terhadap dirinya. Dia tidak akan membimbangkan suaminya terhadap dirinya.
Maruah dirinya sebagai seorang isteri sentiasa dipelihara dan dijaga kerana itu juga yang menjadi syarat untuk dia mendapat keredhaan Allah dan keselamatan di akhirat nanti. Setiap rumahtangga yang dihuni oleh isteri yang solehah bererti rumahtangga itu telah memiliki perbendaharaan yang termahal di dunia dan di sisi Allah rumahtangga itu mendapat perhatianNya.
Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud : ” Seorang wanita yang solehah itu lebih baik daripada seribu orang lelaki yang tidak soleh dan seorang perempuan yang berkhidmat melayani suaminya selama seminggu maka ditutuplah daripadanya tujuh pintu neraka dan dibukakan lapang pintu syurga dan dia bebas masuk dari pintu mana yang disukainya tanpa hisab.”
Isteri solehah biasanya menjadi milik lelaki yang soleh. Tetapi ada juga ketikanya isteri solehah bersuamikan lelaki yang toleh (jahat). Bolehkan kedamaian dan keamanan wujud dalam rumahtangga bilamana suami kufur dengan Allah dan buruk akhlak terhadap isterinya?.
Isteri yang menghadapi persoalan begini boleh tertekan jiwanya. Ada yang tidak sabar dengan kerenah suami hingga tidak terfikir cara lain untuk menyelamatkan jalan hidup yang dipilihnya melainkan berpisah saja dari suami.
Dalam hal sebegini, si isteri perlu banyak bersabar dan selalu bermunajat pada Allah. Ingatlah mungkin kesusahan yang kita hadapi adalah ujian dari Allah s.w.t. Ada dua maksud Allah mendatangkan ujian iaitu pertamanya ujian itu didatangkan sebagai penghapusan dosa dan keduanya untuk peningkatan darjat disisi Allah.
Jadi jika kita boleh bersabar maka terhapuslah dosa-dosa yang lalu. Sebaliknya tidak mustahil juga itu merupakan peningkatan darjat dari Allah. Kalau tidak diuji, mungkin hati kita akan terpaut benar dengan suami, menyayangi suami lebih dari Allah. Jadi untuk melihat sama ada kita membesarkan suami atau membesarkan Allah maka Allah timpakan ujian itu. Kalau benar hati sayang dan takut pada Allah tentu isteri tidak teragak-agak untuk bertindak membesarkan dan menyayangi Allah daripada suaminya sendiri.
Ingatlah, sejahat-jahat suami kita, tidaklah dia lebih jahat daripada Firaun, sedangkan isteri Firaun, Siti Asiah boleh bersabar menghadapi kesombongan dan keangkuhan Firaun sehinggakan Siti Asiah disenaraikan oleh Allah termasuk di dalam barisan antara wanita-wanita solehah yang dijamin syurga.
Oleh itu kalau suami kita masih belum diberi petunjuk janganlah kita jemu untuk memujuk dan mentarbiah, berlaku baik dan paling penting mohon dan bermunajatlah kepada Allah agar Allah mengubah hatinya untuk tunduk pada perintahNya.
Rasulullah s.a.w pernah bersabda : “Wanita yang taat akan suaminya semua burung-burung diudara, ikan- ikan di air, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana ia (isteri) masih taat pada suaminya dan diredhai (serta menjaga sembahyang dan puasanya).”

Wanita, Jangan Kamu Seksa Lelaki..

Cuba anda bayangkan…
wanita cantik di masjid
Ada seorang lelaki ni, dia duduk dalam bas sebelah seorang perempuan bertudung. Perempuan ini sangat cantik. Dia pakai baju lengan panjang dan bertudung, tapi sayang baju dia ketat.
Walaupun bertudung tapi sayang tudung dia tak tutup dada. Oleh sebab baju dia tu ketat, maka tersembul la dua bentuk yang menonjol di dada perempuan itu.
Si lelaki ini, masa mula-mula dia duduk di sebelah perempuan tu dia masih dapat ‘control’ lagi. Tapi bila dia ternampak dada perempuan yang montok itu secara tidak sengaja, bayangan dada perempuan itu terus melekat di dalam kepala.
Lelaki tu berusaha menundukkan kepalanya supaya dia tidak ternampak lagi dada perempuan itu, tapi sayang bayangan itu telah menjelma di dalam kepala.
Lelaki tu tutup matanya, tapi syaitan masih lagi buat dajal dalam fikirannya. Syaitan cakap dekat lelaki tu. “Kau bayangkan kalau dada perempuan yang kau nampak dalam fikiran kau ni dah besar, macam mana pulak kalau kau tengok ‘real’ kan?”
Puas lelaki itu melawan godaan syaitan. Tapi nafsu datang membantu syaitan tu. Akhirnya lelaki tu tumpas. Lelaki tu buka mata dia, dan dia toleh ke arah perempuan tu sekejap. Perempuan tu tak sedar dia diperhatikan, lalu lelaki tu pun tengok la ke arah dada perempuan yang montok itu puas-puas.
Tiba-tiba, perempuan tu pusing ke arah lelaki itu dan ternampak yang renungannya lain macam je. Bila dia nampak arah pandangan lelaki tu, perempuan tersebut terus marah.
“Bodoh! Lelaki gatal! Mata keranjang!” Perempuan itu menyumpah-nyumpah lelaki tersebut. Kesian, lelaki itu dipersalahkan. Perempuan sering marah bila ada lelaki memandang mereka dengan muka yang bernafsu seperti seorang perogol yang tengah menunggu mangsanya.
Kononnya lelaki semuanya bernafsu buaya. Tapi perempuan tak pernah fikir ke apa sebabnya lelaki jadi macam tu?
Pernah tak lelaki jadi begitu bernafsu apabila melihat seorang perempuan yang memakai tudung yang besar dan menutup dada mereka? Pernah tak lelaki bernafsu melihat perempuan yang baju mereka agak longgar seperti jubah? Okey, yang itu jawab sendiri. Now, aku nak korang bayangkan situasi ni pulak.
Ada seorang lelaki, di sebelah dia ada seorang perempuan yang bertudung agak besar dan seorang lagi perempuan bertudung tetapi masih nampak dadanya. Kedua-dua perempuan tersebut sangat cantik. Adalah menjadi fitrah seorang lelaki memuji perempuan yang cantik wajahnya.
Tetapi apabila lelaki itu terlihat bentuk buah dada milik perempuan yang bertudung tapi masih nampak dada tu, nafsunya naik dengan mendadak. You see the difference? This is reality. Ramai aku tengok perempuan zaman sekarang pakai tudung macam tu.
Bukan aku nak kondem perempuan-perempuan tu semua. Tapi aku nak minta satu je. Please, for the sake of other men out there. Pakai la tudung yang besar sikit. At least, tutup dada pun kira okey la. Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku sendiri.
Aku sendiri kalau dah ternampak buah dada perempuan yang montok, terus terang aku cakap aku memang akan terbayang gila-gila punya.
Aku tau, lelaki patut menundukkan pandangan mereka dan mengelak daripada melihat benda-benda yang tak elok seperti yang telah termaktub dalam surah An-Nuur ayat 30 ni:
Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: “Hendaklah mereka MENAHAN PANDANGANNYA, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.”
fitrah jadi fitnah
Tetapi, tanggungjawab itu bukan ke atas lelaki saja. Perempuan jugak mempunyai tanggungjawab mereka seperti yang tertulis dalam surah An-Nuur ayat 31 ni:
Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya.
Dan hendaklah mereka MENUTUPKAN KAIN TUDUNG KE DADANYA, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka..
Atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.
Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.”
You see that? Maafkan aku sekiranya bahasa yang aku gunakan di sini agak kasar sedikit. Mungkin ada perempuan yang terguris hati bila aku tulis pasal benda ni. Tapi aku buat ni untuk kebaikan bersama jugak.
Jangan salahkan lelaki saja bila mereka melihat perempuan ini seperti satu simbol seks. Memang lelaki nampak bersalah, tapi kalau puncanya jugak disebabkan oleh perempuan, maka kedua-dua pihak adalah bersalah.
Aku harap, selepas ini perempuan-perempuan yang di luar sana especially yang pakai tudung kecik dan masih menampakkan dada tu, silalah berubah. Apa salahnya memakai tudung yang besar kan? Kalau korang rasa sukar untuk berubah, cuba tanya soalan ni dekat diri sendiri.
Adakah korang sanggup bila lelaki selalu melihat buah dada korang dan menganggap korang sebagai simbol seks atau pun korang lebih memilih untuk memakai tudung yang besar dan lelaki melihat korang dengan penuh kehormatan.
P/s: Renung-renungkanlah wahai wanita yang amatku sayang. Jangan jadikan fesyen zaman sekarang sehingga menyebabkan maruah anda sendiri yang tergadai.. :)

Cara Nak Memikat Hati Lelaki

kucing nakal 


Dibawah ini adalah sedikit cara-cara memikat lelaki yang harus wanita tahu:

1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan si dia.

2. Pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.

3. Berwatakan menarik (Persenoliti yang mampu mengugat hatinya).

4. Jujur dan sentiasa merendah diri.

5. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan apa yang dia tak suka.

6. Mempunyai bentuk badan yang menarik (terpulang kepada individu).

7. Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut.

8. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada disamping lelaki yang anda minati.

9. Jangan terlalu mengongkong.

10. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.


11. Jaga cara pemakaian anda, seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.

12. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati sebagai rancangan pertama memikat dirinya.

13. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.

14. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renung matanya dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan beerti kamu ini perempuan murahan dan mudah didekati.

15. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.

16. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.

17. Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri tanpa meminta pertolongan dari orang lain.

18. Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.

19. Jangan bandingkan ‘dia’ dengan lelaki-lelaki yang pernah kamu kenali.

20. Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.

21. Lelaki suka kamu menjadi mendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang.

22. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.

23. Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.

24. Lelaki tidak suka jika kamu memakai solekan yang terlalu tebal.

25. Mengetahui bila hari lahirnya.

26. Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.

27. Bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.

28. Agresif.

29. Jangan terlalu teruja ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk pengenalan pertama.

30. Jangan terlalu bersikap ‘kelakian’ dan ganas dalam perbualan.

31. Jangan terlalu menunjukkan bahawa kami ini terlalu baik dan sempurna.

32. Jangan perasan bahawa kamu mempunyai paras rupa yang jelita.

33. Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.

34. Bersikap keibuan adalah antara tips yang perlu kamu titik beratkan.

35. Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.

36. Ketahuilah mereka ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka akan kelembutan apatah lagi dari seorang gadis.

37. Kenali siapa dirinya yang sebenar sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.

38. Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu.

39. Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.

40. Jangan bersikap terlalu kuno.

41. Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar tali persahabatan dengannya tidak putus begitu sahaja. Mungkin suatu hari nanti sikap kamu yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.

42. Usia dan bentuk badan bukanlah menjadi ukuran yang penting, tetapi kecerdikan, kejujuran dan tingkah laku yang bersopan-santun.

43. Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama.

44. Menunjukkan bahawa kamu bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan.

45. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.

46. Jangan tunjukkan kelemahan kamu ketika berada di samping lelaki yang kamu minati.

47. Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.

48. Berjaya di dalam apa jua bidang yang kamu ceburi.

49. Tidak terlalu meminta dan jaga tata tertib kamu di meja makan.

50. Jangan terlalu mengada-ngada nanti lelaki akan meluat pula dengan kamu!

P/S: Selamat mencuba.. Eh kejap, betul tak wahai lelaki si pembaca?? Komen ckit… :)

MAAFKAN AKU..




Sudah terlalu lama aku berdiam,
sudah terlalu nyenyak aku berhening,
sudah terlalu jauh aku menggelap,
sudah terlalu banyak aku menghukum diri in.

Cukup,
Kurasa cukup bagiku.

Berlakon sebagai pertapa untuk mencari syurga?
Mengoyak raga untuk menebus dosa?
Namun apa yang ku dapat?
Amarah di dalam hidupku,neraka bagi jiwaku.

Kini,aku sedar dan mengerti,
Aku telah berdosa,terhadap jiwaku sendiri.

Maafkan aku jiwaku,mafkan aku,
seharusnya aku bergirang di bawah hangatnya cahaya
seharusnya aku mengerti apa ertinya cahaya,
Namun,dimana ada cahaya disitulah ada bayangan.
Aku terlalau takut akan bayangan yang mengikuti langkahku di dalam cahaya
Kucuba membungkamnya di dalam kegelapan.
Membungkus di dalam kelam,
Kukira aku merasa damai dan amn.
Kukira.

Cukup.
Cukup sudah Bagiku!
Aku berhak untuk bahagia.
Aku berhak untuk tertawa..
Tetapi,siapa yang tidak?!
Kelak dia,pergerakan semesta yang dapat menilainya.
Bukan aku,bukan juga mereka.

Maafkan aku jiwaku,maafkan aku.
Kucuba ciptakan gelak tawa untuk dunia,juga duniaku.
Tak sepatutnya aku membunuhmu, meskipun dunia membuatku jenuh dan letih...

Aku tidak mengusir diriku dari dalam kegelapan,tidak.
Aku hanya belajar untuk mencintai cahaya.
Untuk hidupku dan hidupmu.
Untuk kebahagiaanku dan kebahagiaanmu....

MAAFKAN AKU..




Sudah terlalu lama aku berdiam,
sudah terlalu nyenyak aku berhening,
sudah terlalu jauh aku menggelap,
sudah terlalu banyak aku menghukum diri in.

Cukup,
Kurasa cukup bagiku.

Berlakon sebagai pertapa untuk mencari syurga?
Mengoyak raga untuk menebus dosa?
Namun apa yang ku dapat?
Amarah di dalam hidupku,neraka bagi jiwaku.

Kini,aku sedar dan mengerti,
Aku telah berdosa,terhadap jiwaku sendiri.

Maafkan aku jiwaku,mafkan aku,
seharusnya aku bergirang di bawah hangatnya cahaya
seharusnya aku mengerti apa ertinya cahaya,
Namun,dimana ada cahaya disitulah ada bayangan.
Aku terlalau takut akan bayangan yang mengikuti langkahku di dalam cahaya
Kucuba membungkamnya di dalam kegelapan.
Membungkus di dalam kelam,
Kukira aku merasa damai dan amn.
Kukira.

Cukup.
Cukup sudah Bagiku!
Aku berhak untuk bahagia.
Aku berhak untuk tertawa..
Tetapi,siapa yang tidak?!
Kelak dia,pergerakan semesta yang dapat menilainya.
Bukan aku,bukan juga mereka.

Maafkan aku jiwaku,maafkan aku.
Kucuba ciptakan gelak tawa untuk dunia,juga duniaku.
Tak sepatutnya aku membunuhmu, meskipun dunia membuatku jenuh dan letih...

Aku tidak mengusir diriku dari dalam kegelapan,tidak.
Aku hanya belajar untuk mencintai cahaya.
Untuk hidupku dan hidupmu.
Untuk kebahagiaanku dan kebahagiaanmu....

KEISTIMEWAAN WANITA..




                            Wanita dengan fitrahnya yang khas memiliki keistimewaan sebagai berikut:-

1.Doa wanita lebih ma.kbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki.Ketika ditanya kepada Rasullullah S.A.W akan hal tersebut,Jawab baginda:"Ibu lebih penyayang dari bapa dan orang yang penyayang tidak akan sia-sia.

2.Wanita yang solehah itu lebih baik dari 70 orang laki yang soleh.

3.Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang senantiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4.Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan nabi Ismail A.S.

5.Wanita yang tinggal bersama ana-anaknya akan tinggal bersama aku(Rasullullah) didalam syurga.

6.Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan,lalu dia bersikap ehsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7.Daripada Aisyah r.a "barang siapa  yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anaknya perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka , maka mereka akan menjadi penghalang baginya api neraka.

8.Syurga itu dibawah telapak kaki ibu.

9.Apabila memanggil akan engkau  dua  orang ibubapamu, maka jawablah  panggilan ibu mu dulu.

10.Wanita yang berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pinytu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.


11.Apabila seseorang perempuan mula sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.


12.seorang wanita solehah adalah lebih baik dari 70 orang wali.


13.Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk dari 10000 laki yg jahat.


P/s:Moga-moga kita semua dilindungi rahmat oleh-NYa....Insyaallah...

KEISTIMEWAAN WANITA..




                            Wanita dengan fitrahnya yang khas memiliki keistimewaan sebagai berikut:-

1.Doa wanita lebih ma.kbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki.Ketika ditanya kepada Rasullullah S.A.W akan hal tersebut,Jawab baginda:"Ibu lebih penyayang dari bapa dan orang yang penyayang tidak akan sia-sia.

2.Wanita yang solehah itu lebih baik dari 70 orang laki yang soleh.

3.Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang senantiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4.Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan nabi Ismail A.S.

5.Wanita yang tinggal bersama ana-anaknya akan tinggal bersama aku(Rasullullah) didalam syurga.

6.Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan,lalu dia bersikap ehsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7.Daripada Aisyah r.a "barang siapa  yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anaknya perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka , maka mereka akan menjadi penghalang baginya api neraka.

8.Syurga itu dibawah telapak kaki ibu.

9.Apabila memanggil akan engkau  dua  orang ibubapamu, maka jawablah  panggilan ibu mu dulu.

10.Wanita yang berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pinytu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.


11.Apabila seseorang perempuan mula sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.


12.seorang wanita solehah adalah lebih baik dari 70 orang wali.


13.Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk dari 10000 laki yg jahat.


P/s:Moga-moga kita semua dilindungi rahmat oleh-NYa....Insyaallah...


Jodoh itu rahsia Allah....

Assalamualaikum.. Perjalanan hidup kita, hanya Allah yang tahu. Macamana pun kita merancang, macamana pun kita atur andai Allah tak izinkan, maka tak jadi lah.

Allah tahu apa yang terbaik. Jangan bersedih andai dikecewakan kerana cinta. Dan sejauh mana pun kita mengelak, andai sampai waktunya pasti bersatu juga. So, chill okeyh kalau kene tinggal dengan gf or bf!


BELAJAR
aku belajar dari kesilapan masa lalu ku...
silap ku kerana terlalu mencintai dirinya...

lalu..

aku belajar untuk tidak terlalu mengharap..
aku belajar untuk tidak terlalu memberi..
aku berlajar untuk tidak terlalu menerima..
aku berlajar untuk tidak terlalu mempercayai..

dan kini..

aku terus belajar
aku belajar untuk terima kekurangan nya..
aku belajar untuk terima dia seadanya..
aku belajar untuk memahami dirinya..
aku belajar untuk setia padanya..

tapi...

satu perkara yg harus aku belajar...
wajib untuk aku mempercayai nya..

"Jodoh Itu Rahsia Allah"

lalu aku mengingatkan diri dan si dia bahawa..


"Jika Allah tidak menulis jodoh awk dgn saya, buat la mcm mana pn

jodoh awk tetap bkn dgn saya"

Kehebatan Bismillah....




                      "BISMILLAHIRRAHMAN NIRROHIIM" Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani......

Mukjizat di sebalik BISMILLAH...
BISMILLAH adalah sebutan/nama dari lafaz "BISMILLAHIRRAHMAN NIRROHIM" yang bermaksud 'Dengan nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang'..

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH:-

1.Yang pertama ditulis dalam kalam adalah BISMILLAH.Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.

2.BISMILLAH untukmu dan ummahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam.(Hadis Qudsi)

3.Tatkala BISMILLAH diturunkan kedunia, maka semua awan berlari kearah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang terlempar semua syaitan.

4.Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orng sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

5.Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

6.Jumlah huruf dalam BISMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 (QS.AL Muddatsir:30).Ibnu Mas'ud berkata:"Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH setiap hari.

7.Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata"Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya.

8.Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

9.Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.

10.Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian kan kebakaran, maut mendadak dan bala.

P/S:Sama-samalah kita mengamalkannya....INSYAALLAH....

ALLAH LEBIH MENGETAHUI....BERSABARLAH DUHAI HATI..





Memang sakit bila cinta yang kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan bernama kekasih,

Apatah lagi kita dibuang begitu sahaja..tapi,itulahjuga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang..

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNya..


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang terbaik..


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan Allah..


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan oprang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masaa hadapan..


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA,,..


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa "CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH"


Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL..


P/S:-Jagalah hatimu itu untuk seseorang yang benar-benar halal....Insya"ALLAH hidupmu akan lebih diberkati olehNya....

PUJUKLAH HATIMU WAHAI WANITA SOLEHAH




Wahai wanita solehah.....

Jangan risau akan jodohmu....

Kerana muslimin yang bijaksana itu...

Tidak akan terpaut pada wanita..

Hanya kepda kecantikan,lirikan senyuman..

Pada bicara manja yang menggoda...

Atau pada pujuk rayu wanita..

Yang meruntuhkan imannya..



Sesungguhnya lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita..

Andai belum sampai jodohmu..

Anggaplah lelaki yang engkau nantikan itu..

Sedang membina sahsiah kepimpinan...

Bagi memimpin dirimu.....

Kerana pada wanita itu....

Pasti ada kekurangan dan..

Lelaki yang benar-benar layak.....

Pasti akan hadir untuk melengkapkan kekuranganmu....





"Dan antara tanda-tanda kekuasaan-Nya, Dia menciptakan untukmu pasangan-pasangan dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya dan dijadikan-Nya antaramu rasa cinta dan kasih sayang........"

MEMILIKI








Janganlah engkau angkuh melaungkan.......

Si dia kepunyaanmu.....

Atau kau kepunyaan si dia,.....

Kerana hakikatnya......

Kita tidak pernah memiliki sesiapa...

Walau sekeping hati seorang insan....


Tidakkah kau sedar......

Hukum alam menyatakan.....

Mencinta tak semestinya memiliki.....


Manusia pandai berpura...

Berlakon di pentas dunia.....

Dan bertopeng menutup rahsia.....

Tetapi hati......

Tidak semestinya menzahirkan apa yang ada didalam nya....

 Tidakkah kau sedar.....
Mungkin si dia melafazkan....

Ungkapan cinta padamu....

Tetapi hati dan perasaannya.....

Tidak pernah berniat begitu.....

Dia hanya berselindung.....

Di sebalik sejuta alasan.....


Dan kau......

Begitu jujur dan setia mencintainya....

Sehingga terlupa....

Hukum Alam menyatakan....

Mencintai tak bermakna memiliki....


Sesungguhnya.....

"Aku tidak pernah memiliki diri mu....."

"Dan kau jua tidak pernah memilikiku"...


Mengertilah...........

Kia sebenarnya kepunyaan.....

Yang Maha Esa.....



Tiada siapa berhak memiliki kita.............

kecuali dia..........

Dia mengasihi hambanya........

Dia memiliki hambanya......

Dan ke pangkuan dia kita akan kembali..........

MENANGISLAH DUHAI HATI~





Di tengah-tengah kehidupan, pernahkah kita menumpahkan air mata ketika bangun di tengah malam, mengadu hidup yang penuh dengan noda dan dosa kepada Allah Yang Maha Mengasihani...walaupun sekali??


Ibarat tanah yang gersang, padang yang kering, tumbuh-tumbuhan yang layu, maka datanglah rintik hujan jatuh dari langit. begitulah air mata penyesalan, air mata penuh kerinduan pada Yang Esa, air mata insan yang bertawadhuk dan penderhaka yang bertaubat, bagaikan menghapus "kegersangan" jiwa yang berdosa tadi..


Jiwa yang layu menjadi tegak dan semangat tubuh kembali, kegelisahan kalbu yang gersang dengan berbagai dosa kini pupus, bagaikan debu-debu hanyut dibawa arus.....


Menangislah duhai hati,tatkala kau merindukan pada yang Esa....menangis lah duhai hati ketika kau mengenangkan dosa-dosa lalu...Rintihlah kepadaNya.......Mengadulah kepadaNya....kerana dengan mengadu kepadaNya hati mu akan menjadi tenang.....Allah suka pada hamba yang selalu mengadu kepadanya......


Saat masalah timbul untukkmu......percaya lah..itu satu tarbiyah dari Allah,,.Jangan kau kesali akan ujian itu....malah kau patut lebih bersyukur kepadaNya.....Ujian membuatkan kita matang.....lebih berfikir.....Allah tidak akan beri ujian itu pada hambanya jika tidak tahu hambanya tidak boleh hadapinya.....


P/S:-Menangislah..........mengadulah pada Yang Esa...
Ya Allah......
yang membolak-balikkan hati kami.....
selama ini aku tidak pernah tahu bagaimana
rasanya bercinta....
namun ku berharap
bila cinta hadir menyapaku....
aku tidak akan kehilangan Engkau....


Ya Allah.....

selama ini aku hanya berharap
semoga dapat mencintai
orang yang memiliki cinta yang
luar biasa padaMu.....


Ya Allah....

selama ini juga aku berharap
semoga akan dicintai

oleh orang yang dapat mengarahkanku
menuju keredaan-Mu.....


Pintaku..Ya Allah.....

Izinkan aku memiliki rasa ini
Hingga ia menjadi indah di dada kami
Tanpa mengurangi rasa cinta kami.....
PadaMu..........Amin.....

P/S:-pohonku aku aku dpt melabuhkan rasa cintaku pada yang benar2 mencintaiMu Ya Allah....agar kami

terus mencintaimu......

hati seorang wanita

seorang wanita
pasti tersenyum
pabila kehadiran insan yang dicintainya
bersama kasih sayang yang didamba
seorang wanita
pasti bahagia
pabila insan yang mencintainya
menerima kebaikan keburukan yang ada pada dirinya
tanpa mengharapkan kesempurnaan
seorang wanita
terasa indah hidupnya
pabila insan yang disayanginya
menerima apa saja pengorbanan yang dilakukannya
tanpa mengharapkan apa-apa
seorang wanita
ingin mencintai
pasangannya dengan penuh ketulusan
sepenuh hati dan setulus setia
walaupun bangkit ombak gelombang
yang menerpa badai percintaan
seorang wanita kan setia
dengan hati dan perasaannya
kerana hatinya telah diserahkan pada cinta hatinya
seorang wanita
pasti kan terharu
melindungi dirinya
seorang wanita
ingin selalu mencintai dan dicintai
walaupun adakalanya jarak dan kesibukan
mengusik diri
seorang wanita kan menangis
bila sesuatu yang terjadi pada pasangannya
seorang wanita
kan selalu membisikan kata I LOVE YOU
kerana ingin pasangannya tahu
ucapan itu menghidupkan kembali
musim-musim cinta yang pernah dilalui













"Love...
I want to hold you close to me and feel our hearts beat as one forever "

SALAM JUMAAT




Ya ALLAH

ampunilah dosaku, kedua ibu bapaku, keluargaku, kekasihku, adik-adikku serts keseluruh umat Islam didunia ini..
Ya Allah Ya Tuhan kami, pohonkan apa yang telah dipohonkan oleh Rasulullah s.a.wdan kami meminta perlindungan dari apa yang pernah diminta perlindungan oleh Rasulullah. S.a.w.
Ya Allah Ya Tuhan kami, Kami pohonkanlah Syurga tanpa Hisab dan berikanlah kekuatan,Taufik dan Hidayah kepada kami kearahnya,selamatkan kami Ya Allah dari sebab-sebab yang membawa kami kearah Neraka
Ya Allah,Ya Tuhan kami, Engkau sahajalah yang mengetahui kelemahan diri kami zahir dan batin,Berikanlah kekuatan Taufik dan Hidayah kepada kami supaya kami dapat memperbaiki diri kami,tambahkanlah Ya Allah kepada kami Ilmu, Iman dan Amal-amal kami dalam Islam dan matikanlah kami dalam Islam
Ya Allah, Ya Tuhan Kami, kami pohonkan kepada Engkau Iman yang sempurna, Ilmu yang memberi menafaat,Rezeki yang Halal, Anak yang Soleh, Rumahtangga yang Bahagia, Usia yang Berkat, Doa yang mustajab, Hajat yang tertunai,
Kesihatan yang berterusan, Hutang yang terbayar keselamatan didunia dan di Akhirat nanti.
Ya allah Ya Tuhan kami, Engkau sahajalah yang mengetahui segala yang berlaku dihati kami,hidupkan hati ini , sampaikanlah hati ini kepada Engkau, Sembuhkanlah segala penyakit yang berada di hati kami,selamatkanlah hati kami dari sifat-sifat yang keji dan jauhilah kami perkara-perkara yang mematikan hati kami.
Ya Allah, Ya Tuhan kami, jadikanlah hati kami hati yang sentiasa menyedariakan hakikat Ketuhanan dan Kerajaan Engkau dan masa depan kami di Akhirat nanti.
Ya Allah, Ya Tuhan kami, jadikanlah hati kami ini, hati yang sentiasa menyedari masa depan kami di akhirat nanti,dan jadikanlah kami hambamu yang sentiasa bersedia untuk menghadapi masa depan kami selepas mati.
Ya Allah, Ya Tuhan kami, Hidupkanlah kami dalam iman , dan matikanlah kami dalam Iman,selamatkanlah Iman kami dari segala gangguan Syaitan semasa kami menghembus nafas yang terakhir. 
Ya Allah, Ya Tuhan kami, selamatkanlah kami semasa berada didalam kubur,jadikanlah kami salah satu taman dari Syurga, selamatkanlah kami dari segala azab kubur, dan janganlah engkau jadikan kubur kami itu salah satu lubang lubang Neraka.
Ya Allah, Ya Tuhan kami, selamatkanlah kami semasa dalam perjalanan menuju Mahsyar ,selamatkan kami Ya Allah semasa di Padang Mahsyar,dan masukkanlah kami kedalam Tujuh Golongan orang yang mendapat bayangan naungan Arshy Engkau.
Ya Allah, Ya Tuhan Kami, Ampunkanlah dosa kami ,dan maafkanlah kesilapan kami Zahir dan Batin semasa kami dijalankan Hisab,Hisabkanlah kami Ya Allah dengan Hisab yang sedikit,berikanlah peluang kepada kami untuk mendapat Syafaat Nabi kami, Nabi Muhammad s.a.w.
Ya Allah, Ya Tuhan kami,jadikanlah hambamu ini hamba yang berjaya dalam hidup ini dan berjaya menerima suratan Amal dengan tangan kanan.
Ya Alah, Ya Tuhan kami, berikanlah kesempatan kepada kami meminum air kolam Nabi kami Al-Khauthar ,selamatkanlah kami semasa menyeberangi Titian Siratulmustaqim.
Ya Allah, Ya Tuhan Kami,
masukkanlah kami ke dalam Syurga Engkau bersama-sama dengan orang yang memasuki kedalamnya.
Ya Allah, Ya Tuhan kami, Perkenanlah permohonan kami ini,Mustajabkanlah doa kami ini dengan berkat Nabi kami Nabi Muhammad s.a.w.dengan berkatnya amalan kami yang paling Ikhlas.



 رَبَّنَا ءَاتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً

وَفِي اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

yang terindah



yang terindah dalam hidupku
tika hari-hari yang dilaluiku dijalaninya bersama dirimu
canda tawa, suka duka, susah senang
kita jalani bersama
senyumanmu kedamaianku
membuatkan hatiku tenang
dirimu membasahi hati dan fikiranku
menyejukkan dan mendamaikan hatiku
seperti mentari
dirimu menyinari detik-detik hidupku
kasihku takkan layu
meski di pulas badai
kan selalu ku rawat
dan ku jaga sepenuh hatiku
kasih ini tak akan pernah layu
percayalah CINTAKU MILIKMU
sayang
sungguh aku cinta padamu
rindu yang teramat padamu

kala hujan



Rainy Season Scraps, glitter, and pictures
kala hujan menyirami bumi
aku duduk ditepi jendela ini
sambil diriku merasai
hatiku yang berbunga dengan rindu
hujan yang menyirami bumi
membawa sebakul anganan indah
untuk ku gubah mengubati kerinduan yang bermaharajela
sambil menanti saat dirimu datang
arjuna hati
rindu dihati semakin menggunung
hingga terasa ingin membasahi tiap lekuk tubuhku
dengan titisan hujan ini
agar ia mengurangkan rasa rinduku padamu
dentuman petir dan kilat
tidak mengurangkan desir rindu yang bertapak dihati
deras hujan yang terjatuh
menemani suara hatiku yang merinduimu
saat ini disaat hujan menyirami bumi
aku terlalu manja dan terbuai dengannya
terlalu hanyut dalam alunan nada rindu yang melanda jiwa
detak jantung bagaikan irama yang menemani hujan
ku catatkan catatan rinduku untukmu ARJUNA HATI
aku rindu kan dirimu pujaan hatiku
aku terlalu rindu
dan semakin rindu..semakin mekar menggebu
dan ku bisikkan pada hujan
sampaikan kerinduanku pada kekasihku
BELAHAN JIWAKU

perasaan..

hargai bila berdua
sayangi bila bersama
maafkan bila terluka
rindui bila berjauhan
fahami bila keliru
nasihati bila terleka
ingati bila sunyi.. ini lah perasaan.

diam-diam

diam-diam
ku kumpul semua kerinduanku
agar menjadi lahar cintaku padamu
ku kumpul, ku belai ku jaga
agar ianya sentiasa mekar umpama mawar berkembang
diam-diam
ku semaikan rindu padamu
ku gubahnya menjadi hiasan terindah dihatimu
namun ku malu dalam diam-diam itu
kerana ku tahu rinduku terlalu memuncak
diam-diam
dirimu menggoda hatiku
menggoda diriku
untuk terus membelai rindu bersamamu
sungguh aku terpesona dengan keindahan kasih sayangmu
sehingga ku tak mahu melepaskan selamanya
diam-diam
ku menggubah rinduku
agar ianya sentiasa cantik dihalaman hati cintaku
ku merayu padamu ARJUNA HATI
"stay here" bersama ku
kerana hatiku milikmu
CINTAKU MILIKMU
diam-diam
ku menanti ucapan cinta darimu
ucapan yang selalu ingin ku dengari darimu
ungkapan rindu yang sentiasa bersemi dibibirmu
hari ini ku ingin mendengar TENTANG KITA
kerana ku rindu segalanya tentang cinta kita
kau dan aku

hatiku


dihatiku
ada sebuah ruang yang paling istimewa
yang ku ciptakan hanya untuk dirimu
tempat yang bisa dirimu temui kasih yang ku hadiahkan untukmu
mendamaikan dan menenangkan untuk dirimu
sayang
ku tahu kadang-kadang ku nakal!
mengharap dirimu berlebihan untuk meminta dirimu didalamnya
mengunci rapat-rapat didalam hatiku
agar ku bisa memilikimu selamanya
cintaku menghuni dihatimu
kini ku persembahkan ketulusan untuk dirimu miliki
letaknya tepat dihatiku..dijantungku
kerana dirimu KESAYANGANKU..

morning my cayang


Friends18.com Orkut Scraps

Every time I wake up,
You’re the first thing that crosses my mind.
Lovely morning to my one and only!
Every day of my life,
I have something to say “Thank You” to.
And that includes YOU. I love you.
 Friends18.com Orkut Scraps