MAAFKAN AKU..




Sudah terlalu lama aku berdiam,
sudah terlalu nyenyak aku berhening,
sudah terlalu jauh aku menggelap,
sudah terlalu banyak aku menghukum diri in.

Cukup,
Kurasa cukup bagiku.

Berlakon sebagai pertapa untuk mencari syurga?
Mengoyak raga untuk menebus dosa?
Namun apa yang ku dapat?
Amarah di dalam hidupku,neraka bagi jiwaku.

Kini,aku sedar dan mengerti,
Aku telah berdosa,terhadap jiwaku sendiri.

Maafkan aku jiwaku,mafkan aku,
seharusnya aku bergirang di bawah hangatnya cahaya
seharusnya aku mengerti apa ertinya cahaya,
Namun,dimana ada cahaya disitulah ada bayangan.
Aku terlalau takut akan bayangan yang mengikuti langkahku di dalam cahaya
Kucuba membungkamnya di dalam kegelapan.
Membungkus di dalam kelam,
Kukira aku merasa damai dan amn.
Kukira.

Cukup.
Cukup sudah Bagiku!
Aku berhak untuk bahagia.
Aku berhak untuk tertawa..
Tetapi,siapa yang tidak?!
Kelak dia,pergerakan semesta yang dapat menilainya.
Bukan aku,bukan juga mereka.

Maafkan aku jiwaku,maafkan aku.
Kucuba ciptakan gelak tawa untuk dunia,juga duniaku.
Tak sepatutnya aku membunuhmu, meskipun dunia membuatku jenuh dan letih...

Aku tidak mengusir diriku dari dalam kegelapan,tidak.
Aku hanya belajar untuk mencintai cahaya.
Untuk hidupku dan hidupmu.
Untuk kebahagiaanku dan kebahagiaanmu....

No comments: