doaku

hari ini aku bagaikan terhimpit dengan rasa yang menjelma..
hanya pada ILLAHI aku memohon apa yang ku inginkan saat ini..

padaMU ya ALLAH, berikanlah kesejahteraan kesihatan pada mereka..

tiada apa yang ku inginkan melihat kembali ketenangan  dan kesejahteraan mereka..

aku disini hanya mampu mendoakan..

mendengar harapan dan impian mereka, hatiku tersentuh hati..

saat ini ku mohon padaMU ya ALLAH..

berikanlah limpahan kasih sayangMU pada mereka..

ku mohon padaMU...

hanya ini saja yang mampu ku mampu lakukan di saat ini..

YA ALLAH..

hanya padaMU ku berserah..

segala ketentuanMU adalah qada' dan qadar kami..

namun ku mohon padaMU berikanlah kami peluang untuk sekali lagi..

AMIN YA RABBAL 'ALAMIN..

*******************************

terdiam ku seketika melihat catitannya didinding puisi ciptaannya..aku bagaikan terkasima dan dirundung kesayuan..begitu besar harapan dan impiannya..namun aku berharap tiada apa yang merunsingkan dirinya saat ini..melihat keadaan dirinya, ingin saja ku berada disebelahnya..memberi kekuatan padanya agar tabah hadapi segala ujian kehidupan..namun aku tahu, aku hanya mampu memberi kekuatan padanya di sini saja..buat dirimu, jaga dirimu sebaik mungkin..jangan lemah semangat ya..
hari ini hatiku membeku..terasa sayu dan sedih semenjak semalam..entah kenapa aku jadi takut menghadapi hari ni..sedangkan hatiku yakini tiada apa yang akan berlaku.. cuma kegusaran dan kebimbangan dihati ni tidak mampu ku luahkan..ingin saja ku katakan pada mereka, kalian terlalu istimewa dalam hidupku..ku tak ingin melihat diri kalian menderita sebegini..ku ingin melihat kesejahteraan kalian semula.tersentuh hati ini..moga akan ada sinar dari ILLAHI..moga kalian sentiasa dirahmati dan diberkati..

No comments: