ku rindu kamu..

di halaman ini
kerinduan mengetuk hatiku

ku pendamkan dengan sebuah harapan

rinduku akan diubati dirimu

bulan dan bintang tidak berseri

bagaikan mengerti kesepian ini

namun aku cuba tabahkan hati

walaupun rindu ini terpendam dihati

ketulusan rindu ini ku harap dimengerti

ku hanya ada dirimu kasih

saat ini detik ini

ku hanya ingin dirimu

jangan biarkan aku sendiri

jangan biarkan aku ditenggelami sepi

kerana ku tak mampu sendirian kala ini

ku hanya ada kamu

sungguh aku rindu

ingin kamu ada disisi

mungkinkah kau akan hadir malam ini???

mmmmm..

miss you!!

tak tahu kenapa terasa sunyi hari ini..entah kenapa aku mahu perhatiannya yang lebih hari ini..namun diri ini tak nak memaksa dirinya untuk menemani dan menjaga diri ini..ku hanya mahu dirinya tenang dan damai saja..
terasa sepi..namun apakan daya ku tak bisa meleraikan rasa sepi ini..sehingga saat ini, ku masih diulit sepi..ku ingin dia ada disisi saat ini..hati meronta-ronta memanggil dirinya untuk menemaniku..tapi bibirku kelu untuk meluahkan segala rasa hati ini..emmm..aku memahami keadaan dirinya..ku tak mahu dirinya terluka dengan rasaku ini..
hari ini entah kenapa jadi sensitif sangat..dirinya tak tahu diri ini telah menitiskan air mata kerana rindu ini..ku hanya mampu memandang dengan penuh kerinduan dengan potret-potret kami berdua..ku hanya mampu mendamaikan hati ini dengan menjelajahi segala kenangan antaraku dengan dirinya..tanpa diketahuinya, ku telah susuri jalan-jalan yang pernah kami lalui..hati ini tersenyum seketika..mata berlinang..rindu yang teramat padanya..
di tepian sungai..ku menanti hadirnya bersama bicara..hati ini sepi walaupun ada yang menemani..ku hanya ingin dirimu tika ini..namun semuanya hanya terluah di hati saja..
hadirlah disisiku saat ini..jangan biarkan rindu ini meronta-ronta dihati ini..ku hanya ada dirimu..ku terasa sepi..sepi sekali..namun semua ini tak dapat ku luahkan saat ini..kerana ku tahu dihatimu ada perkara lain yang paling dirimu risaukan..ku hanya mampu berdoa surutlah rasa rindu ini..mmmmm..
sepi itu mainan jiwa..
sepi itu mainana hati..
namun tanpa dirimu disisi..
sepi menjadi teman kala ini..

No comments: